قدیمی ترین بازی ورزشی کدام است؟

RSS

دانشمند کوچولو

شنبه 17 تير 1391

قدیمی ترین بازی ورزشی کدام است؟

چوگان یک بازی تیمی است،که با چوگان و یک توپ بازی میشود،و قدیمی ترین بازی ورزشی جهان به حساب می آید.هدف این بازی راندن یک توپ به داخل دروازه است.بازی کنان بر پشت اسب بازی میکنند.به همین دلیل بازی کنان چوگان باید حتما مهارت زیادی در اسب سواری داشته باشند،و تجریحا قهرمان چند شهر در رشته سوارکاری باشند.آن طور که در تاریخ میخوانیم ،این بازی را ایرانی ها ابداع کرده اند،و در قرن اول میلادی چوگان بازی در ایران معمول بود. این بازی از ایران به جهان«عرب»و سپس به«تبت»راه یافت.بازی چوگان در زبان لاتین«پولو»تلفظ میشود،که در زبان تبتی به معنی توپ است.مغول ها نیز که در تاریخ به بیرحمی معروفند،به این بازی علاقه داشتند،ولی عجیب اینکه آنها گاهی از کله دشمنان،به جای توپ,چوگان بازی میکردند،واز این کار لذت میبردند!!!هنگامی که مغول ها هندوستان را فتح کردند،بازی چوگان را نیز در آنجا معمول کردند.این بازی از هندوستان به انگلستان هم منتقل شد.

از ویژگی های بازی چوگان سریع بودن آن است.به طوری که اسبها در این بازی به زودی خسته میشوند.بنابراین هر بازی کن باید چندین اسب داشته باشد،تابتواند در طی بازی بارها اسبش را عوض کند. این امر باعث میشود،که بازی چوگان بازی گرانقیمتی باشد.به همین دلیل سابقا به آن«بازی شاهزاده ها» هم می گفتند.مهارجه های هندی،به جای اسب،شتر یا فیل نیز به کار می گرفتند!!!


نظرات شما عزیزان:

نرگس
ساعت14:19---2 بهمن 1391
خوب بود ولی بدو ن عکس اصلا زیبا نیست؟

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: ورزش، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 11:40

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.